tisdag 6 september 2011

På pass


Nu är det älgjakt som gäller hela veckan och jag har flyttat över till mamma och pappa för att inte behöva kliva upp tidigare än nödvändigt... Än så länge går det bra, trots det regniga vädret- igår sköts det en ko och idag fick jag äntligen efter lång väntan skjuta mig en fin tjur! Det var en rejäl bit på 210 kg med 4 taggar, lungskott på ca 90 meter runt kl 8:40. Det var dock lite nervöst ett tag eftersom han tog in i skogen och jag inte såg hur det gick, men vi hittade snabbt igen den en liten bit in och kunde bärga hem den med fyrhjulingen. Nu är det dags att sussa så att jag orkar upp kl 5 imorn bitti, gonatt!

5 kommentarer:

  1. FAN vad duktig du är!! :-)

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Hur är det med er, det kanske passar med en kvällsfika till helgen? Kram

    SvaraRadera
  3. Cooling ;) Ja vi väntar ju fortfarande på inbjudan till torpet ;)

    SvaraRadera
  4. Jaha du, då får ni nog vänta lite till... :) men en fika - eller kanske till och med middag - i lägenheten kanske går bra så länge!? ;)

    SvaraRadera
  5. Ja det går alldeles ypperligt bra det! nån fredag kanske?

    SvaraRadera