onsdag 20 oktober 2010

Torp och Tigra

En liten allmän lägesrapport...

I helgen har vi hunnit med en del på torpet fastän vi varit krassliga. Vi har kapat och målat alla takutskott i falurött två gånger om, tur att vi hann göra det med tanke på veckans väder! Nu väntar vi på skorstensplåten och nockarna till farstun, sedan kan vi förhoppningsvis (peppar, peppar, ta i trä...) få takets alla bitar på plats till helgen. Vi hann också med att i sista stund ta upp potatisen, nu har vi så det räcker till en hel del gratänger! 

Annars är det fullt upp på skolan där det är en massa förkortningar som ska analyseras och redovisas den här veckan; SWOT, PDS, WISC, LCA, MFA, m.m... Men mitt i allt plugg kom första snön och gjorde mig glad! Härligt, nu hoppas jag att det kommer mera så att det blir vitt och ljusare ute. Snö och halka är ju inte helt riskfritt så nu har min lilla räserbil fått svida om till vinterdäck, jag har dessutom kostat på två nya däck till Tigrans framtassar! 

En mörkblå Opel Tigra, precis som min...
...supersnabb med cool bakruta!

Vill också passa på att gratulera lillbrorsan till första jobbet!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar