måndag 11 april 2011

Ritverktyg

Något av det roligaste jag vet är att skissa på planlösningar, det började nog med att jag spelade The Sims som liten... sedan dess har jag samlat på mig en massa huskataloger och blivit expert på både Sims och IKEA Home planner. Jag tänkte rita upp bottenvåningen i med exakta mått eftersom vi ska beställa golvvärme, trodde att man skulle behöva anlita nån men det var ju enkelt att göra själv. Fattar inte att jag inte hittat dom här ritverktygen förrän nu!
SketchUp - Ett ganska avancerat ritverktyg från Google som man kan ladda ner gratis, inga färdiga möbler men väldigt exakta mätfunktioner, perfekt för det jag skulle göra (se bild).
Floorplanner - På engelska men har väldigt många funktioner och inredningsdetaljer, 1 planlösning gratis.
Boplan - Enkel att använda med snygg layout, demoversion med 1 planlösning gratis.
IKEAs planeringsverktyg - Finns för både kök och badrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar