tisdag 3 maj 2011

Härliga helger

Har så sjukt mycket att göra nu med c-uppsatsen och allt annat som ska hinnas med att det blir lite glest mellan uppdateringarna just nu... Men jag har i varje fall haft en jättetrevlig påsk och valborg, skönt att man får tänka på annat ibland! I påsk blev det bl.a. Åretripp, Schwartzwaldtårta, badtunnepremiär, grillning och sol på torpet! Valborg blev lugnare då vi var bjudna på middag hos vänner och sedan snickrade och klyvde ved resten av helgen! Nu är det dock slut på det roliga och jag sliter mitt hår över metodkapitlet, är dessutom ensam hemma heeela veckan... Men här kommer i varje fall lite vårbilder!

Lyxfika på Åre bageri - te, rostbiffsmacka, blåbärscupcake och hallonmacaroon...mums!

Fix på torpet, i väntan på golvvärmen ska det bytas fönster på övervåningen
En vacker dag i Åre
Skörden efter ett besök på chokladfabriken...


Gräset börjar grönska och veden klyvs!
Gjorde Schwarzwaldtårta för första gången,
min favorittårta tror jag bestämt...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar