fredag 31 december 2010

Beach 2011 update nr. 4


Status efter 4 månader 

Vikt: - + 0 kg (totalt: -2 kg)
Midja: - 1 cm (totalt: -2 cm)
Höfter: - 2 cm (totalt: -3 cm)
BMI: 24,72 (vid start: 25,34)
Uppskattat kroppsfett: 26,66% (vid start: 26,88 %)

Plan för december:  
3-4 träningspass på gymmet. Då denna månad oftast innebär tentaslutspurt och julfirande är det positivt om vikten ens stannar där den är. Sola 1 gång, samt undvika parasiten!
Genomförande:  
Lyckades inte undvika parasiten vilket gjorde att träningen tog ett litet uppehåll, andra gick ju ner i vikt av magsjukan men det bet så klart inte på mig...! Har annars varit och tränat 2 1/2 h ca 3 gånger i veckan fastän det har varit jättemycket i skolan. Härom dan var jag på mitt första bodypump-pass, roligt och väldigt effektivt eftersom man tränar igenom alla stora muskelgrupper på bara en timme, men oj vad det känns idag!
Kost: 
Man kan säga att det har gått minus-plus-noll den här månaden... lite för mycket gotta (se föregående inlägg...), men jag har i varje fall lyckats hålla vikten vilket var mitt mål. Jag har däremot minskat i omkrets, vilket betyder att även om jag inte gått ner i vikt så har en liten del kroppsfett blivit muskler istället!

Plan för januari: 
Har modifierat planen lite till 3 konditionspass på gymmet á 2 h (blandning av löpband, cykel och crosstrainer) plus lite styrkeövningar för bålen. Ett av dom passen skulle kunna bestå av simning också, men undviker det ett tag med tanke på att det är svårt att simma på ett bra sätt och samtidigt undvika att få vatten i munnen... Tänkte även börja köra 1 pass i veckan med antingen bodypump (om träningsvärken går över nån gång!), core eller afro. Ökar dessutom takten lite och ger längdskidåkning en chans varannan vecka, ca 5-10 km.
Kommentar:  
Det blir alltså totalt 4 till 5 pass i veckan, tänkte att jag definitivt skulle kliva upp på 4 ggr i veckan nu men vi får se om jag pallar (med lite reservation för tentaveckan...) Ska däremot inte unna mig något frestande alls denna månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar