onsdag 2 mars 2011

Beach 2011 update nr.6


Status efter 6 månader

Vikt: - knappt 0,5 kg (totalt: -4,5  kg)
Höfter: - 1 cm (totalt: - 5 cm)
Lår: - 1 cm (totalt: - 2,5 cm)
BMI:  24,04 (vid start: 25,34)
Uppskattat kroppsfett: 26,63% (vid start: 26,88 %)

Plan för februari:
Det får bli 3 konditionspass på gymmet á 2 h (blandning av löpband, cykel och crosstrainer) plus lite styrkeövningar för bålen, samt 1 pass i veckan med antingen bodypump, core, simning eller afro. Vill  även börja med längdskidåkning, ca 5-10 km, minst 2 gånger den här månaden. 
Genomförande:
Har tränat 3 till 4 gånger i veckan och brukar bränna ca 450-500 kalorier per gång. Lite konstigt att det inte har märkts mer på vikten, det verkar sakta in varannan månad... Men jag har varit på en del bodypump-pass och det slimmat till lår och bak! Har simmat en del istället för den där skidåkningen, men nu börjar vädret bli fint så jag blir lite sugen! Jag har till och med hunnit med att sola lite, så nu har min hudnyans gått från kritvit till ljust grisskär!
Kost:
Januari var så tråkig och strikt matmässigt så jag har ätit normalt denna månad, ska dock skärpa mig lite igen tror jag... men en semla blir det nog ;)
 
Plan för mars:
Planen är densamma som februari, men nu är det snart dags att spurta lite eftersom solen börjar titta fram, och apropå det så ska jag passa på att sola!
Kommentar: 
Är snart på minus 5 kilo, vilket är halvvägs mot 10, och det är inte alls långt kvar till 8 som var mitt mål till sommaren, nu gäller det att hålla i! 

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är Maria =) Klart du ska unna dig iaf en semla, eller två, gäller ju att hålla igen resten av veckan bara. ;) Skulle ta tag i träning, mat och viktnergång jag också, köpte ett gymkort och tre dagar senare blev jag sjuk och nu har jag varit de i snart 4 veckor. DRYGT! Men de börjar bli bättre nu, och lite jämtlandsluft kanske är den bästa medicinen =) Hoppas allt är bra!! Lycka till i fortsättningen också!! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Ja, det tycker jag också! Och om du är i krokarna kanske du vill göra mig sällskap i semmelätandet?!
    Men va typiskt! Jag har också haft ett sånt där långdraget krassel i halsen, men vila verkar inte hjälpa och det är ju så surt att betala för nått man inte använder, så jag smiter och tränar ändå... Hoppas du blir kärnfrisk av lite luftombyte! Kramar

    SvaraRadera