måndag 13 september 2010

Beach 2011


Tro inte att det är dags för varm choklad och soffkvällar nu! I år ska jag ha framförhållning och börja tänka på nästa års beachform i tid... hatar att komma på att något måste göras när det redan är för sent... har dessutom redan skjutit upp det i 2 veckor... Därför har jag gjort en plan för vad som måste åtgärdas och hur det ska göras.

Mål
  • Med 9 månader kvar skulle det vara fullt möjligt att gå ner uppåt 10 kilo, men med tanke på julen och andra oförutsedda frosserier är målet minst 5 kg, gärna 8 (vilket skulle vara mindre än någonsin), 10 är en bonus.  
  • Även fast jag inte äter alltför osunt innebär detta förstås även en del restriktioner i mathållningen; ingen oboy eller macka till frukost, föredra vatten till maten, lite mindre portioner och frukt till mellanmål. Max 1 bakverk/onyttighet per vecka.
  • I sommar har jag för första gången inte jobbat ALLA soliga dagar och upptäckt hur snyggt det är att vara solbränd, så till nästa år ska jag nog grunda lite försiktigt så att man går från blekfis till pepparkaka lite fortare.
  • Andra skönhetsåtgärder som kan behövas innan man visar sig allt för bar är; manikyr, vaxning, ny frisyr med ljusare inslag, och inköp av linser för att slippa föga smickrande vita ränder i ansiktet!
  •  
    Plan tillsvidare
    • September
      •  Ca 30 min rask promenad 4 ggr i veckan.
    • Oktober
      • Ca 45 min rask promenad 4 ggr i veckan.
      • Sola 1 gång
    • November
      • Ca 45 min rask promenad 2 ggr i veckan och 2 gympass - 1 styrka och 1 kondition. Nu börjar det bli ruggigt ute så det får bli innegympa.
      • Sola 1 gång
    • December
      • Detsamma som november. Då denna månad oftast innebär tentaslutspurt och julfirande är det positivt om vikten ens stannar där den är.
      • Sola 1 gång
    • Januari
      • Ca 45 min rask promenad 2 ggr i veckan och...eftersom jag införskaffade ett par pjäxor förra vintern ska jag ge längdskidåkning en chans 2 ggr i veckan, ca 5-10 km. Alternativt 2 gympass beroende på väder.
      • Sola 1-2 gånger, detta lite beroende på hur det tagit hittills.
      • Kom ihåg att börja spara naglar!
    • Februari
      • Ca 45 min rask promenad 2 ggr i veckan och längdskidåkning 2 ggr i veckan, ca 5-10 km, lägg eventuellt till 1 valfritt styrka/konditionspass på gym i veckan.
      • Sola 1-2 gånger. 
    • Mars
      • Detsamma som februari, men nu är det snart dags att spurta lite.
      • Sola 1-2 gång.
    • April
      • Ca 45 min rask promenad/jogging 2 ggr i veckan, 2 konditionspass och 1 styrkepass.
      • Sola 2-3 gånger. 
      • Dags för ny frisyr!
      • Beställ linser.
    • Maj
      • Ca 45 min rask promenad och jogging 3 ggr i veckan, nu är utesäsongen tillbaka igen och gymkortet har gått ut så fram med damcykeln och kör 2 egna spinpass på 45-60 min i veckan.
      • Sola 2-3 gånger
      • Fixa naglar och oönskad hårväxt.
    •  Juni - Beach 2011 är (förhoppningsvis) här!
       

    2 kommentarer:

    1. Vi kan sporra varandra Maria!Håller med dig, att vara brun är så fint! Vi har ju solarium hos oss, så bara komma hit och sola!

      Vill jätte gärna börja träna med dig om vi kan träna kvällar? För då passar Roger Charlie - Mamma kg måste bort, nu :)!!

      SvaraRadera
    2. Det vore super om jag kan sola där! Och vi kan absolut träna kvällar, då kan vi peppa varandra! Vi kan ju ses nån dag o börja med en promenad så kan vi planera lite mera! Kram

      SvaraRadera