tisdag 14 september 2010

Nya bripper


Har införskaffat mig ett par nya glasögon från Favoptic! Superbilliga, endast 395 kr, och rätt så snygga faktiskt. Dom heter Maniago och är kopparfärgade, tänkte att det skulle matcha mitt hår... Jättesmidigt att beställa på internet, man får hem 6 provbågar, sen gör man beställningen på hemsidan och efter ett par dagar kommer dom i brevlådan. Så skönt att slippa gå till nån optiker som tycker att man ska göra en extra synundersökning och sedan bara visar märkesbågar som är tio gånger så dyra som dessa. Konstigt egentligen att man ska behöva betala så mycket för att man råkar dras med ett synfel som man inte rår för. Glasögon kan ju egentligen ses som ett hjälpmedel för en funktionsnedsättning, jag som har mellan -5 till -5.25 i styrka skulle inte klara en vanlig dag utan dem.

 
Så här ser i varje fall dom nya bripperna ut!


Och det här var dom jag hade innan, ganska stor skillnad faktiskt tycker jag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar