tisdag 30 november 2010

Beach 2011 update nr.3


Status efter 3 månader

Vikt: -1 kg
Totalt: - 2 kg
Omkrets: - 1 cm
BMI: 24,72

Plan för november: 
Ca 45 min rask promenad 2 ggr i veckan och 2 gympass blev alltså 4 träningspass på gymmet istället, både styrka och kondition, samt att sola 1 gång.
Genomförande:
Jag tycker att jag varit en flitig besökare på gymmet, har gått 3 gånger i veckan minst. Då har jag dessutom varit där i minst 1 1/2 timme, det blir mest konditionsmaskiner och sedan lite styrka, främst mage/bål.
Kost:
Har läst att det kan vara nyttigt att fasta upp till en gång i veckan mellan middag-middag, människan har ju inte alltid haft ett konstant flöde av mat så kroppen är anpassad efter det. Fördelarna ska vara ökad förbränning och jämnare insulinnivå, samt att man lär sig känna när man verkligen är hungrig och inte bara äter för sakens skull. Jag testade det en dag förra veckan och jag blev inte hungrig, men jag fick huvudvärk på kvällen, fast det tror jag berodde på att jag drack för lite... ska testa igen tror jag.

Plan för december:
Detsamma som november. Då denna månad oftast innebär tentaslutspurt och julfirande är det positivt om vikten ens stannar där den är. Sola 1 gång, samt undvika parasiten!
Kommentar:
Ska dock fortsätta i samma takt, minst 3, helst 4 träningspass, ska också boka in mig på ett afropass för att testa! Det där med solningen har inte kännts så akut än, så det blir bara en skön bonus om jag hinner med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar