tisdag 9 november 2010

Markarbeten och andra framsteg

Vi har äntligen lyckats få till en riktig uppfart och gång till huset, efter att ha haft en vallgrav tvärs över tomten... Vi hyrde minigrävaren igen och satte igång att ösa ut gruset några helger sen, det behövs dock ett lager till med finare grus innan det är helt färdigt, sedan tänkte jag lägga stenar längst kanten också. Men det blir riktigt snyggt!

Paradgatan!
Favoritleksaken














Notera att gräset har växt på sig riktigt bra också! Förra hösten var det bara en enda lervälling, så jag har skottat och krattat mig fram över hela gården för att det ska bli en fin gräsmatta (åtminstone till nästa år!).


Mycket kvar att göra...
...nästan som en golfgreen!












Fastän jag pepprade och tog i trä så återstår fortfarande lite fix med taket, det skyller jag på att dom inkompetenta plåtslagarna som skulle göra skorstenskragen hade glömt (!!) vår beställning och sedan inte fått till det helt rätt ändå så det tog en hel dag att modda den...suck. Men, men, det är helt enkelt så att allt tar längre tid att göra än vad man tror, det är många vinklar och vrår som behöver customlösningar! Det är också lätt att glömma vad som faktiskt har gjorts även om inte taket är riktigt klart, är följer lite bilder på de senaste veckorna...
Minusgrader och frost


Nyputsad skorsten

Grusgång på gång
Höstsol i ensamt syrenblad
En liten lövhög
Nymålade takutskott och vindskivor


Dags för motorvärmare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar