tisdag 23 november 2010

Mitt lilla drömkök

Jag har spenderat oräkneliga timmar framför Ikea Homeplanner för att komponera ihop ett perfekt kök till torpet. Det går inte att ta ut svängarna hur som helst för det är ganska begränsat med utrymme, varje centimeter är viktig, men jag tycker att jag lyckats ganska bra...på 8:e förslaget! Diskhon blir i mitten på den gråa ytan och diskmaskinen vill jag ha inbyggd. Lite för lite skafferiyta, alternativet är att ha ugnen under hällen... däremot tror jag att arbetsbänken vid fönstret blir jättebra!
Ungefär så här skulle mitt framtida kök kunna se ut med Duvbo luckor!

Här är hela köket ovanifrån: halldörr t.v, altandörr t.h, toalettdörr nertill och kyl/frys med överskåp i nedre v. hörnet!
Det får nog bli både stommar och luckor från Ikea, även fast vi tittat på luckor överallt, fördelen med en annan leverantör är att man kan välja precis vilken färg man vill, jag var ute efter antingen ljusgrå, äggskalsvit eller ljust citrongul. Lämpligt nog är dom luckor jag tittat på hos Ikea någon av dessa färger, och fördelen med Ikea är förstås priset!

Duvbo
Ståt


Ramsjö
Ädel

Just nu är nog favoriten Duvbo, pärlspont är så fint och det kommer i så fall matcha den vitlaserade pärlsponten i kökstaket!

1 kommentar:

  1. Kommer bli så fint när de är klart! Jag tycker ju såklart duvbo ;) då vi själv har de. Ska bli så kul när Torpet är färdigt!

    SvaraRadera